wtorek, 4 lipca 2017

CIY: Ciasto marchewkowe


Ostatnio uznałam, że wakacje to doskonały czas, żeby nauczyć się wreszcie piec. Oczywiście nie omieszkałam pozbawić tego sensu i zamiast wykorzystać sezonowe owoce, upiekłam ciasto marchewkowe z dużą ilością cynamonu, gałki muszkatołowej i zmielonych goździków. Ten jesienny smak doskonale dopasowuje się do pochmurnej pogody za oknem, więc ostatecznie nie jest tak źle. Poza tym, to ciasto jest bardzo proste i absolutnie przepyszne! Dodatkowo, jeśli się obawiacie - ciasto nie ma dziwnego posmaku marchewki, smakuje jak ciasto korzenne.


Składniki:

Ciasto:
dwa jajka
180 g cukru
150 ml oleju
250 g drobno startej marchewki
200 g posiekanych orzechów laskowych
200 g mąki
3 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Polewa:
130 g śmietankowego serka kanapkowego (np. Almette)
50 g masła
80 g cukru pudru
orzechy do ozdoby

Przygotowanie:

1. Ogrzać jajka do temperatury pokojowej, ubić je z cukrem do uzyskania gładkiej masy. Wciąż ubijając, dolewać olej ciągłym strumieniem
2. Do masy dodać marchewkę i orzechy, wymieszać.
3. W osobnej misce wymieszać przesianą mąkę i resztę suchych składników, dodać do miski z jajkiem i marchewką, wymieszać za pomocą drewnianej łyżki. Piekarnik nagrzać do 150 stopni C.
4. Przelać masę do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, piec około godziny, do suchego patyczka.

Polewa:

1. Masło ubić z serkiem, stopniowo dodawać cukier puder, regulując tym samym poziom słodkości. Gotowy krem włożyć do lodówki i nałożyć na wystudzone ciasto. Posypać orzechami. Smacznego!



46 komentarzy:

  1. Dużo osób mówi, że ciasto marchewkowe jest naprawdę dobre, ale jakoś bałabym się je spróbować :D Twoje wygląda zachęcająco.
    Pozdrawiam! Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasto marchewkowe, ale nigdy nie jadłem ani nie robiłem go z taką polewą, a więc na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam już kiedyś to ciasto. Moja ciocia robiła je na święta Wielkanocne, ale przepis chętnie sobie zapiszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu spróbować zrobić ciasto marchewkowe, zawsze coś mnie przed tym powstrzymuje O.o

    Mój blog!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako wielbicielka ciasta marchewkowego muszę przyznać, że twoje wygląda mega kusząco.
    Koniecznie wypróbuję przepis :)

    Pozdrawiam i zapraszam,
    http://wearealive111.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda :)Chyba jeszcze lepiej niż te, które sama piekę. Zapraszam do siebie:
    http://zeszminkanaustach.blogspot.com/2017/07/co-w-czerwcu-piszczao.html

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham placek marchewkowy <3
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis, na pewno spróbuje zrobić to ciasto na moje urodziny!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już zapomniałam o istnieniu tego ciasta, a je uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę wykorzystać. Dawno temu słyszałem o tym cieście. Wiele osób wychwala a ja nadal się zastanawiam - no bo marchewka to troszkę warzywo a eksperymenty w kuchni słabo mi wychodzą :)

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ciasto marchewkowe! Dawno nie piekłam, więc na pewno skorzystam z Twojego przepisu :)
    by-koni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ciasto marchewkowe i muszę przyznać że wychodzi mi naprawdę dobrze Ale w ostatnim czasie robilam kilka raxy w miesiacu to ciacho i strasznie mi sie przejadło.. buziaki

    Caiawichowska

    PinkyPromiseGang 👈🏻oddaje obserwacje👈🏻 +ROZDANIE

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam ciasto marchewkowe! Zapisuję Twój przepis i wykorzystam go przy najbliższej deszczowej pogodzie :D

    - mój blog -

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda pysznie:)

    sandziv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda cudownie, koniecznie muszę wypróbować!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda pysznie!
    Obawiałam się smaku marchewki, ale skoro smakuje korzennie, to chętnie wypróbuję :D
    http://aniaszumlas.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Mmm apetycznie to wygląda *-* Super zdjęcia czekam na kolejny wpis,dzięki za przepis.:)
    Zapraszam cię kochana do mnie na nowy post nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. te ciasto wyglada oblednie! kocham wszystko co marchewkowe :D

    nowy post!
    http://justemsi.blogspot.com/2017/07/witajcie-przygotowaam-dla-was-nieco.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak ono smakowicie wygląda! Muszę spróbować. :D
    MÓJ BLOG - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  20. Marchewki to moje ulubione warzywo, ale takiego ciasta jeszcze nie jadłam. Wygląda pysznie!
    MOJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam ciasto marchewkowe <3 pycha, a twoje zdjęcia sprawiają, że mam na nie ogromną ochotę...
    pozdrawiam, Mrs.Adella

    OdpowiedzUsuń
  22. uwielbiam to ciasto ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam te ciasto! Twoje wygląda smakowicie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda genialnie i pewnie też tak smakuje :D. Kiedyś jadłam babeczki marchewkowe i były obłędne. Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  25. To ciasto jest pyszne jadłam J u przyjaciółki ale jadlysmy bez polewy z nią wygląda to jeszcze smaczniej na pewno.sama też zrobię sobie ♡
    aniolek4.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. skorzystałam z przepisu,smaczne ciasto!
    Zapraszam na nowego posta:) R E Y V Z

    OdpowiedzUsuń
  27. wygląda pysznie <3 a polewy z serka nie jadłam, zrobiłabym np z mascarpone :D

    halvmaner blog

    OdpowiedzUsuń
  28. muszę spróbować je zrobić :)

    http://bysanndra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja uwielbiam piec a Twój przepis z pewnością wykorzystam.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciasto marchewkowe to jedno z moich ulubionych deserow nie zaleznie od pogody! Mam to szczescie ze tu gdzie mieszkam ciasto marchewkowe jest tak uwielbiane ze mozna je znalezc w kazdym sklepie! :D Chociaz kiedys bede musiala sprobowac sama je zrobic bo jak wiadomo takie smakuje najlepiej ! :D

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  31. Mniam! Muszę wykorzystać przepis <3

    Uśmiech dla Ciebie i miłego dnia! :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  32. Wygląda przepysznie!
    Zrobiłam zdjęcie przepisu, na pewno kiedyś z niego skorzystam :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Wygląda przepysznie! Osobiście jadłam ciasto marchewkowe raz w życiu i bardzo mi zasmakowało:)
    http://www.mariemodishness.com

    OdpowiedzUsuń
  34. mniam kocham marchewkowe i szpinakowe tez pycha wiec polecam Ci <3
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciasto marchewkowe to jedna z najpyszniejszych rzeczy na świecie (a przynajmniej z tego, co jadłam!). W dodatku w połączeniu z tą polewą to musi być po prostu mistrzostwo. Zapiszę sobie ten przepis! Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  36. Jadłam kiedyś podobne ciasto marchewkowe - mniam!

    MÓJ BLOG - Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  37. ostatnio moja bratowa robiła ciasto marchewkowe i bardzo mi zasmakowało, twoje wygląda również apetycznie i chyba sama skuszę się aby je zrobić, śliczne zdjęcia!

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
  38. Oj ale narobiłaś mi smaka, ciasto wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ale pysznie wygląda !
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Uwielbiam ciasto marchewkowe, chyba skuszę się na zrobienie tego według Twojego przepisu.

    Zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Uwielbiam ciasto marchewkowe! Moje ma trochę mniej składników, ale nadal jest przepyszne :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/2017/07/zayn-x-versus-capsule-collection.html

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za każdy komentarz, to naprawdę motywuje!
*Nie przyjmuję nominacji do LBA