czwartek, 29 września 2016

5 zasad szczęśliwego człowieka


Już kilka razy wspominałam o szczęściu, a to dlatego, że to dość wdzięczny temat, a jednocześnie bardzo głęboki. Czasami mam ochotę sobie tak głęboko pomyśleć, pofilozofować, bo chyba każdemu człowiekowi się to od czasu do czasu przytrafia, mało tego, powiedziałbym nawet, że to dość przydatne. Dzisiaj będzie coś bardzo przyjemnego, kilka wskazówek odnośnie tego, jak być szczęśliwym. Bo jakiś czas temu pomyślałam sobie, że, kurczę, jestem szczęśliwa.

1. Doceniaj małe rzeczy
Kiedyś tak nie miałam. Kiedyś cieszyłam się tylko z wielkich wydarzeń, czegoś, co przytrafiało się rzadko. Dopóki nie zrozumiałam jednej rzeczy - WSZYSTKO co się dzieje, jest jedyne w swoim rodzaju. Żaden moment się nie powtórzy, każda sytuacja jest jednorazowa. Lody nigdy nie smakują tak samo, pogoda nigdy nie jest identyczna, Ty każdego dnia jesteś inny. Chodzi o to, żeby zacząć doceniać to, co się wokół dzieje - podziwiać zachód słońca, cieszyć się z wyjścia do kina, spaceru z psem albo zapachu pieczywa w piekarni (może głupi przykład, ale zapach świeżego chleba plus świeżo parzonej kawy jest dla mnie rajem). Życie składa się z niewielkich części i tylko od Ciebie zależy, czy będziesz je zupełnie ignorować i czekać na to coś, czy wreszcie polubisz się z tym, co Cię otacza.

2. Znajdź coś, co daje Ci satysfakcję
Życie bez pasji jest niesamowicie nudne. Zainteresowania dają jakiś cel - chcesz się rozwijać, robić rzeczy z tym związane, poznawać ludzi, z którymi możesz rozmawiać o tym, co kochasz robić. Nie chodzi tu o wielkie rzeczy, bo możecie lubić chociażby pieczenie ciast dla swojej rodziny i przyjaciół albo robienie szalików na drutach. Chodzi o to, żeby mieć coś, co można robić, kiedy nie ma się co robić, żeby móc się wyróżnić. 

3. Nie oglądaj się na innych
Ten punkt ma dwa znaczenia. Po pierwsze, małe odniesienie do punktu poprzedniego - nie zrażaj się tym, że inni nie akceptują Twojej pasji, tego, co lubisz robić. Nie rezygnuj, bo ktoś się z tego wyśmiewa, bo Twoje szczęście nie jest tego warte (brzmi to teraz jak jedna z tych głupawych pseudo-motywacyjnych książek). A druga kwestia, to nie porównywanie się do innych ludzi. Zawsze jest tak, że ktoś ma lepiej, jest w lepszej sytuacji, lepiej mu coś wychodzi. Grunt to wiara w siebie i własne możliwości - po pewnym czasie zorientujesz się, że możesz góry przenosić!

4. Otaczaj się odpowiednimi ludźmi
Jacy ludzie są odpowiedni? Ano tacy, którzy Cię wspierają, pomagają, z którymi możesz zawsze porozmawiać i się zwierzyć. Tacy, którzy akceptują Cię w stu procentach i nie wymagają zmian, ale też ustawią do pionu, kiedy będzie trzeba. Ludzie, przy których czujesz się swobodnie, z którymi możesz konie kraść i ci, którzy wnoszą coś ciekawego do Twojego życia.

5. Zaakceptuj siebie
T powinno być raczej na początku, ale... jakoś tak wyszło. Nie będziesz szczęśliwy, jeśli nie zrozumiesz, że Twoje wady są częścią Ciebie i są czymś, co jest elementem współtworzącym Twój charakter. Absolutnie nikt nie jest idealny i Ty nigdy nie będziesz wyjątkiem. A jeśli naprawdę marudzisz każdego dnia stojąc przed lustrem, to staraj się coś z tym zrobić - idź na siłownię, odkładaj pieniądze na operację plastyczną. Może nie uda się w tym roku, ani następnym, ale kiedyś na pewno. Ewentualnie do tego czasu pogodzisz się z tym, co kiedyś było dla Ciebie wielkim  problemem.


Dziękuję za wszystkie kliki
sukienka: SheIn
kapelusz - New Yorker
Buty - CCC






28 komentarzy:

  1. Mam problem szczególnie z 3 zasadą, ponieważ zawsze, ale to zawsze przejmuję się tym, co powiedzą inni. Staram się z tym walczyć i jestem na dobrej drodze.
    Piękne zdjęcia! Kliknęłam - $18.89
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny i mądry post x Świetne zdjęcia. Bardzo podoba mi się tak sukienka :)

    Madeline x
    www.magdascibisz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna sukienka, super w niej wyglądasz!❤❤

    OdpowiedzUsuń
  4. REWELACYJNY LOOK> podobasz mis ię w tym zestawie

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mądry post!
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogłabym z czystym sumieniem pdpisać się pod każdą z tych zasad!
    Kliknęłam (18,89$)
    Mogę Cię rosić o kliknięcie u mnie? ;)
    Mój blog - HELLO-WONDERFUL ♥
    Pozdrawiam cieplutko:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialnie wszystko polaczylas :) pozdrawiam serdecznie :) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. mi taką satysfakcje daje blog ;)
    po klikane
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tym nieporównywaniem się jest trochę trudno. Cudownie wyglądasz!

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com
    Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana wspaniale wyglądasz, klik - 25,28$ :)
    Jeśli możesz kliknij w linki TUTAJ, dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczera prawda! Idealnie to wszystko opisałas. Jeśli człowiek to stosuje to jest o wiele szczęśliwszy ;)
    Zapraszam do siebie : http://kobiecomania.blogspot.com/
    ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba lepiej tego ująć nie można było. Bo być szczęśliwym to nie znaczy zawsze mieć wszystko najlepsze, najpiękniejsze i w ogóle nie doświadczać żadnych przykrości. Ale właśnie potrafić z każdej sytuacji wyjść z uśmiechem, dostrzegać plusy i cieszyć się z tych drobnostek. Piękna stylizacja, a buty to już w ogóle <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Przesliczny jest ten kombinezon i to jeszcze w moim ulubionym kolorze :))
    ps. mega zazdroszcze Ci karnacji ;)
    ja tez obserwuje :D
    http://igapaulina.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  14. sukienka zdecydowanie skradła moje serce <3
    jesteś piękna, a Twój blog robi wrażenie :)
    czekam na więcej!

    http://kaarollkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Prześliczna stylizacja ;) A co do tych pięciu zasad to w 100% się zgadzam.

    ps. obserwuje <3
    http://queensali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mega motywujący post, zwłaszcza kiedy ma się doła :/
    Śliczna sukienka

    /MAGSAILE/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny, dający do myślenia post. Zauważyłam, że ludzie mają problem z akceptacją siebie. Ja też miałam z tym problem, dopóki nie poznałam jednej, cudownej osoby, która zmieniła moje życie i nastawienie do niego. Obecnie, tak jak napisałaś, cieszę się z zapachu chleba i świeżo zaparzonej kawy. :)
    pallaisse.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny blog <3
    Coś czuję, że będę tu wpadała częściej :3
    Zapraszam do mnie :)

    Wspólna obserwacja?


    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne rady! :) Jak będziemy robić te rzeczy na pewno będziemy szczęśliwsi. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ślicznie wyglądasz!
    Ja walczę z akceptacją siebie i nie oglądaniem się za innymi, wiadomo jest ciężko ale ciągle staram się to akceptować a innych ludzi ignorować :)
    Pozdrawiam RONN

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna sesja! Dobrze napisane. U mnie patrzenie i porównywanie się do innych sprawiało, że byłam smutna. Staram się już tego nie robić i patrzeć tylko na siebie i rzeczywiście jestem weselsza :D


    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! :) UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  22. Przydatne rady, na pewno takie o których warto pamiętać w szczególności cieszenie się małymi rzeczami - w koncu to z nich powstaje to duże szczęście :)

    Zapraszam!
    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<
    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny post! Zgadzam się w 100% z każda zasadą :D

    Pozdrawiam Wiktoria z bloga Book Written Rose. Zapraszam ❤

    OdpowiedzUsuń
  24. prześliczna sukienka!!
    Pozdrawiam, http://thewomenlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajne rady. Każdy z nas ma jedno życie i powinien brać z niego jak najwięcej :) Dążyć do spełnienia i szczęścia. Nawiasem mówiąc ładna sukienka :)

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za każdy komentarz, to naprawdę motywuje!
*Nie przyjmuję nominacji do LBA