czwartek, 30 czerwca 2016

Kawa mrożona


Nie piję kawy zbyt często. Zazwyczaj wtedy, kiedy wychodzę ze znajomymi do kawiarni albo (uwaga, to jest hit) kiedy robię zdjęcie na Instagrama. Tak, mam poważny problem, ale o tym może innym razem. Jak widać, specjalistką nie jestem (chociaż ostatnio przypomniałam sobie, że gdzieś na dnie szuflady trzymam certyfikat baristy. Poświęćmy chwilę na zastanowienie się jak to jest możliwe), ale przychodzę dzisiaj do Was z przepisem na kawę. Mrożoną, bo dla niej robię wyjątek i latem piję ją praktycznie codziennie.


Składniki:
100 ml kawy
mleko (tyle, żeby napełnić kubek)
6-8 kostek lodu
gałka lodów waniliowych
opcjonalnie: 
syrop smakowy
bita śmietana

Przygotowanie:
Zaparzamy kawę. Może być zbożowa, czarna, zielona, jakakolwiek. Jeśli macie syrop smakowy, to to jest ten moment. Ilość według własnego uznania. Kawę chłodzimy. Wystarczy odstawić ją na chwilę do lodówki. Kiedy nie jest już gorąca (więc może być jeszcze ciepła), wrzucamy kostki lodu i dodajemy gałkę lodów. Zalewamy mlekiem. Na górę można dodać jeszcze bitą śmietanę. U mnie jej nie ma, bo wiecie, dieta, fit do lata i te sprawy. A tak naprawdę, to nie miałam w domu śmietany.



49 komentarzy:

  1. wygląda genialnie i na pewno mega smakuje ! uwielbiam mrożoną kawę <3

    Pozdrawiam http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, wygląda przepysznie! ♥Pozdrawiam i zapraszam do siebie! Buziaki ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny kubek! A co do kawy, nie piję takiego napoju, chociaż czemu by nie spróbować? :)
    Natally

    ♡ all-pastel-world.blogspot.com ♡ KLIK ♡

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda super. mam podobny kubek :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. ja również raczej nie pijam kaw, chyba, że w wakacje, ale co dziwne, każdy wtedy pije właśnie mrożoną a ja zwykłą, ale przepis na pewno wypróbuję! :)
    http://berry-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam kawe mrożoną z likierem baleys <333
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za kawą ale tej chętnie spróbuje! Może być dobre :)
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Za mrożoną kawą to tak niespecjalnie, ale zwykła czarna, z odrobiną cukru i mleczka - jak najbardziej! :) Codziennie przynajmniej jeden kubek, a czasami to i 2 albo 3. Uzależniłam się chyba od kawy :) Polecam włoską LaVazza Qualita Rossa- moja ulubiona :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda ta kawka smakowicie, a czereśnie mmmmm.... uwielbiam! <3
    Zapraszam do mnie:
    http://nesiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda smakowicie. Właściwie to nigdy nie próbowałam mrożonej kawy. Chyba czas to nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam koktajle <3 wszystkie
    http://juliaobi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda genialnie, aż się chce to wypić! <3
    http://molerosch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem zbytnio fanką kawy, aczkolwiek ta wygląda naprawdę smakowicie ^^ Koniecznie będę musiała ją wykonać. Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham kawę mrożoną :D
    ♥♥♥
    Zajrzysz do imienniczki? Dopiero zaczynam. Zapraszam do komentowania i obserwowania :D
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda przepysznie. Muszę spróbować.
    Pozdrawiam
    Będę wdzięczna za każdy komentarz i subskrybcję.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Mrożona kawa najlepsza w lato ;) Kiedyś też robiłam w podobny sposób
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda świetnie, kawa mrożona to idealny pomysł na takie upały :)

    http://ab-photographs.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja zawsze wrzucam lody do blendera, dolewam kawę i blenduję haha! Wychodzi super:D

    pozdrawiam, it's Nel (klik) :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pysznie, w sumie uświadomiłam sobie, że nigdy nie robiłam w domu kawy mrożonej <3

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
  20. Cha, cha! Kawa z lodami! Zawsze dostaję, gdy przyjadę do mamy do pracy. Z truskawkowymi też jest super. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda apetycznie!
    Ja nie piję kawy, bo nie lubię ;)

    http://wieczorekm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. uwielbiam mrożoną kawę <3/Karolina


    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam twój styl pisania. Masz to coś! Do tego piękne zdjęcia ;)

    >> LAST DREAM BY ME <<<
    Pozdrawiam!♥

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja jakoś nie lubię kawy. Obserwuję i liczę na rewanż. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  25. Sama ostatnio robiłam taką kawę, używałam tego samego przepisu :) Mrożona kawa jest idealnym napojem na upalne dni :)
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Musi być pyszna, na pewno spróbuję ją wykonać :D
    Pozdrawiam
    http://just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam kawe mrożoną, piję ją praktycznie codziennie:)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda smakowicie :D
    www.allicestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. tez nie pije kawy zbyt często, ale tą wypróbuje
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie lubię kawy, ale mrożonej jeszcze nie próbowałam ;>
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  31. świetnie wygląda ;) również nie piję kawy, ale w wakacje można sobie na wszystko pozwolić ;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  32. jeeju jak to pysznie wyglada <3 ale nadal nie ogarniam jak dodac ten syrop owocowy XD
    prawdziwablondynka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny pomysł na lato, napewno spróbuje ;)

    stegofashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Wygląda pysznie , może wypróbuje .
    Szkoda , że nie piję kawy.
    Może zacznę , bo ta kawa , wygląda zachęcająco
    U mnie konkurs zapraszam
    mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam kawę mrożoną <3
    Mam taki podobny kubek ;)
    Obserwuję Twojego bloga i mam nadzieję, że zrobisz to samo :)
    Mój blog-zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja uwielbiam mrożoną kawę :)
    https://paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. No akurat ja nie przepadam za kawą. A mrożonej nigdy nie piłam. :)

    MY BLOG - CLICK!

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja tak samo. Tak jak nie piję na co dzień kawy, tak mrożoną z lodami mogłabym pić godzinami :D

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  39. Osobiście również nie pijam często kawy, ale taką z lodami, to bym wypiła :) O, właśnie idę do babci na białą kawusię :D
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  40. KOCHAM KAWE MROZONA <3 ZAPRASZAM NA BLOGA DOPIERO ZACZYNAM <3 https://karolkasrolka01.blogspot.com/2016/07/2.html

    OdpowiedzUsuń
  41. Narobiłaś mi smaka :D Z chęcią bym się napiła, ale jednak kawa dla mnie jest zabroniona ;)



    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq 
     
     

    OdpowiedzUsuń
  42. Uwielbiam kawę mrożoną <3 Wygląda świetnie i pewnie też smakuje.
    Zapraszam na jej bloga xcysiaxoxo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie lubię i nie piję kawy, aczkolwiek przepis pokażę koleżance ;)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Zapraszam do siebie: slowandminimal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. uwielbiam twój sposób pisania:) urzekł mnie od początku dlatego już od dawna obserwuje twoją prace na blogu! :)
    zapraszam do siebie, jeśli się spodoba zostań na dłużej:)
    blog!

    OdpowiedzUsuń
  45. Ale maaam teraz smaka :O <3

    http://natquaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. A gdzie bita śmietana? Uwielbiam smakowe, mrożone kawy! Świetne są nie tylko latem

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za każdy komentarz, to naprawdę motywuje!
*Nie przyjmuję nominacji do LBA