sobota, 20 lutego 2016

CIY: Placuszki bananowe


Ostatnio doszłam do wniosku, że sobotnie śniadania to jedne z moich ulubionych posiłków w ciągu całego tygodnia. Dla mnie już swego rodzaju tradycją jest to, że właśnie w sobotę przygotowuję sobie coś smacznego, na co nie mam czasu w ciągu tygodnia. Uwielbiam szukać nowych przepisów, tworzyć pyszne rzeczy, a potem leniwie zajadać się nimi, czytając książkę. 

Ostatnio moim ulubionym śniadaniem są placuszki bananowe, które stanowią znacznie łatwiejszy i szybszy w przygotowaniu zamiennik popularnych pancakes (na które, swoją drogą, wciąż nie znalazłam idealnego przepisu). Są puszyste, smaczne i bardzo pożywne, co jest połączeniem idealnym. Przygotowanie ich nie zajmuje dużo czasu, mało tego, świetnie sprawdzą się również w roli drugiego śniadania, możecie usmażyć je nawet dzień wcześniej i schować do lodówki. 


Do miski wbijamy jajko, roztrzepujemy widelcem. Dodajemy obranego, rozgniecionego na papkę banana, jogurt naturalny, płatki i cynamon i wszystko mieszamy, ewentualnie blendujemy. Jeśli powstała masa będzie miała zbyt rzadką konsystencję, można dosypać trochę płatków.
Na patelnię dodajemy trochę oleju kokosowego albo masła, kiedy się rozpuści nakładamy niewielkie placuszki i pod przykryciem smażymy, dopóki na powierzchni nie pojawią się pojedyncze bąbelki. Wtedy przekładamy na drugą stronę na jakieś pół minuty. Nakładamy na talerz, razem z dodatkami. Smacznego!

Wskazówki:
1. Jeśli wolicie słodsze rzeczy, możecie dodać trochę cukru, ale banan sam w sobie powinien taki być.
2. Łatwiej smaży się mniejsze placuszki, niż wielkie placki.
3. Z tej ilości składników wychodzi około 5 małych placków, czyli orientacyjna porcja dla jednej osoby, jednak wszytko zależy od tego, jak duży będzie banan i jajko.
4. Jeśli zdecydujecie się blendować masę, to będzie ona rzadsza.




44 komentarze:

  1. Ale mi apetytu narobiłaś, akurat jestem sama w domu i chętnie bym zrobiła, ale nie mam banana :(


    Nasz blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak smakowicie! Dlaczego mam uczulenie a banany ;/
    http://joanna-szwed.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. też uwielbiam placuszki bananowe chociaż robię je nieco inaczej :) obserwuje:)

    www.fflare.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają przepysznie
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  5. głodna się zrobiiłam ! ; )pysznie *
    http://twinstyl.blogspot.com/2016/02/mentos-poland_20.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszny sposób na zdrowe i pożywne śniadanie :) Zostaję tutaj na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie to wygląda :) Bardzo prosty przepis i bardzo prosto opisałaś wykonanie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, uwielbiam takie placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają bardzo smakowicie :)
    Bardzo łatwy przepis, na pewno wypróbuję! :D
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. muszę skorzystać z tego przepisu! placki wyglądają pysznie!
    Mój blog ✿

    OdpowiedzUsuń
  11. Super post i przepis. :-) Placki wyglądają bardzo apetycznie. :-)

    http://www.fitnesswomen.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny i prosty przepis, idealnie dla mnie. Na pewno wypróbuję, jak tylko zbiorę produkty. Zawsze to jakieś ciekawsze śniadanie. :)

    Pozdrawiam! ♥
    http://annie-kathe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Super przepis. Postaram się wypróbować, chociaż jestem totalnym beztalenciem jeśli chodzi o gotowanie.
    http://apocalypse2189.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam! Ale mi narobiłaś smaku <3
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Waaaaaaa...! To się nazywa "mówisz i masz"!
    Dziękuję :3

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy ja jestem w raju? To wygląda obłędnie!
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wygląda pysznie, na pewno skorzystam z tego przepisu :)
    http://berry-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Pysznie wygląda! Chętnie skorzystam i zrobię sobie takie nietypowe jak dla mnie śniadanie w weekend. Na co dzień jem na szybko i jak najmniej, więc może chociaż w wolny dzień pozwolę sobie na coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają przepysznie! Jutro kupuję składniki i przyrządzam :) Pozdrawiam, www.youcancallmeann.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Przez płatki owsiane przepis nie w moich smakach, ale za to mój narzeczony byłby zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam takie placuszki..dzisiaj nawet na śniadanie robiłam podobne.Pychotka i jakie ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kiedyś też takie robiłam ale te na zdjęciu wyglądają przepysznie więc chyba znowu wrócę do przygotowywania takich ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. oo, pycha <3

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. mega pysznie to wygląda ! ale zapewne gdy ja się do tego zabiorę wyjdzie zupełnie inaczej :D
    pozostanę tu u Ciebie na dłużej bo zamierzam razem z pomocą twoich postów robić postępy w kuchni :) hahaha ... więc dziękuję za wszystkie wskazówki :)
    zapraszam w wolnej chwili do siebie http://modnemadam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. yummy post x

    Follower # 295
    Following your blog. Hope you will follow back.
    Will feel happy to see you on my blog.xx
    beautydrugs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam przepisy z bananami, wyglądają przepysznie więc mam nadzieję, że szybko wypróbuję :)
    Zapraszam Mój blog klik!
    Może wspólna obserwacja? Daj znać u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ojojoj! Takie pyszności! Ja chyba bym nie potrafiła :c
    BLOG|SKLEP

    OdpowiedzUsuń
  28. kolejny świetny post..kocham twojego bloga!:)
    uwielbiam czytać takiego typu posty:)

    miło było gdybyś skomentowała albo zaobserwowała mojego bloga
    odwdzięczam się:)--> KLIKNIJ A PRZENIESIE CIĘ NA BLOGA

    OdpowiedzUsuń
  29. Prosty, ale ciekawy i zdrowy pomysł na śniadanie ;) Być może wykorzystam, choć u nas banany nigdy nie wytrzymują długo w domu - średnio do 3ech minut po przyjściu ze sklepu :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Na pewno wyszły przepyszne, bo wyglądają idealnie :-) ja tez bardzo lubie placuszki bananowe i często je robie. Ale koniecznie będę musiała wypróbować Twoj przepis :-*
    Pozdrawiam
    straaawberry-cake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Prawdę mówiąc siedzę teraz w środku nocy i narobiłaś mi olbrzymiego smaku. :)

    NicolaL xo

    OdpowiedzUsuń
  32. Wyglądają niesamowicie pysznie! I narobiłaś mi niesamowitego smaka! :)

    My blog - Click!

    OdpowiedzUsuń
  33. pycha :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Muszą być przepyszne!
    Wypróbuję przepis, za niedługo dam znać o nim na blogu:)


    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  35. Aż się głodna zrobiłam :O
    Lubię przyrządzać takiego typu przekąski, więc z przepisu na pewno skorzystam :**

    kill-em-with-kindness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. UIELBIAM JE !!! Masz ciekawe posty :)
    Zapraszam do mnie

    http://katrislook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. UIELBIAM JE !!! Masz ciekawe posty :)
    Zapraszam do mnie

    http://katrislook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Jeju to wygląda przepysznie!
    http://julietguliet.blogspot.com/ zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Możesz trochę pokombinować z ostrością fotografii, z samego przepisu na pewno skorzystam ;)
    meskiestrefy.blogspot.com/2016/04/czy-twoi-kumple-cie-zabijaja.html

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za każdy komentarz, to naprawdę motywuje!
*Nie przyjmuję nominacji do LBA