niedziela, 10 stycznia 2016

Potrafisz żyć bardziej?


Z racji nowego roku, który zaczął się stosunkowo niedawno, snujemy plany na przyszłość. Myślimy o tym, co wydarzy się za kilka dni, tygodni czy miesięcy. Wyobrażamy sobie idealne ferie, wakacje, to, że nauczymy się nowego języka. Albo  wręcz przeciwnie, analizujemy przeszłość, odwołujemy się do tego, co już się wydarzyło i nie możemy tego zmienić. Żyjemy wydarzeniami, które odcisnęły na nas swoje piętno i nie idziemy naprzód.

Na nasze życie cień rzuca przeszłość albo przyszłość. Myślimy zbyt dużo, zatracając się w wiecznej kontemplacji, która sprawia, że zwyczajnie zapominamy żyć. Nie cieszymy się tym, co mamy, tylko marnujemy czas na nieskończone rozważania, zatruwając rzeczywistość. Tracimy przyjemność wynikającą z cieszenia się chwilą, bo tę chwilę sami sobie odbieramy. 
Czasem nie da się zapomnieć. Czasami dzieją się rzeczy, które sprawiają, że ciężko jest ruszyć do przodu i wydaje nam się, że to koniec wszystkiego, bo przecież po tym, co się stało nic już nie będzie takie samo. Ale wcale nie chodzi o to, żeby było tak samo. Przez całe życie się uczymy i poszczególne lekcje tylko nas kształtują. 
Natomiast to, co się wydarzy jest niepewne. Po co zadręczać się i zamartwiać tym, czego nie możemy przewidzieć? Albo, wręcz przeciwnie, po co cieszyć się tym, co może nas spotkać za kilka tygodni, jeśli nie wiemy, co wydarzy się za kilka godzin? Czy nie lepiej jest oddać się chwili i sprawić, żeby to ona była niezapomniana?
Żeby "żyć bardziej" wcale nie trzeba mieć milionów na koncie i wyglądać, jak bohaterowie Zmierzchu. Trzeba jedynie umieć uchwycić moment, trzeba mieć odwagę, żeby zrobić krok i nie bać się innych i siebie samego.  To może wydawać się trudne, ale przecież trening czyni mistrza, nieprawdaż?





sweter-Zalando (New Look)

34 komentarze:

  1. oj tak czyni , czyni ; ) trzeba tylko pracować ciężko <3
    http://twinstyl.blogspot.com/2016/01/instagramowo_10.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo z nas właśnie żyje tym co było kiedyś, albo zastanawia się co będzie, a przecież jesteś mu tu i teraz. Kiedyś natchnęłam się na taki fajny cytat: "Wczoraj minęło i nie wróci, jutro jest niepewne, więc zostaje mi tylko to co mam teraz" :)
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeju, jak świetnie napisane! Szczególnie przedostatnie zdanie, jest bardzo prawdziwe. Również uważam, że trzeba korzystać z niektórych chwil, bo szybko przemijają, ja się tego zdecydowanie trzymam. Zakodowałam sobie już to w głowie, tak samo jak to, że nie należy się bać, trzeba robić ten krok w przód, ryzykować, bo potem przynajmniej nie żałujemy, że nie spróbowaliśmy. Poza tym bardzo ładne zdjęcia, uwielbiam twój blog :)
    Pozdrawiam i wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    http://ellane-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz racje to TEN moment, to TA chwila, to TEN uśmiech sprawiają, że nasze życie jest lepsze, że w naszym życiu więccej życia? Po prostu jest ono lepsze
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo wszystko na niektóre rzeczy trzeba i warto czekać ;)

    toofussy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Warto czekać, bo czas to złoty skarb!

    świetnie napisane:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny post ! Śliczne zdjecia ! *_*
    http://lucy-lusia2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. mądrze napisane ;)

    zapraszam na nowy post :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj, to sama prawda. Czasem sama łapię się na tym, że zamiast żyć tu i teraz bujam się raczej między przeszłością a przyszłością. A tak poza tym - gdy tylko spojrzałam na tytuł Twojej notki, przypomniał mi się film, który oglądałam kilka dni temu - "Lucy". To film trochę akcji, trochę sci-fi, baaaardzo wciągający opowiadający o kobiecie, która została "napompowana" narkotykami i zaczęła wszystko widzieć/czuć/myśleć/wiedzieć bardziej. Polecam obejrzeć :)

    Pozdrawiam
    www.itakowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Często łapie sie nad rozmyślaniem nad przeszłością, mam wrażenie, ze zmarnowałam ostatnie lata swojego życia. Dlatego muszę sie postarać żyć chwila, nie myślec o niczym, nie planować, być spontaniczna.
    colorfulpantaloons.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten post jest bardzo motywujący i zmuszający nas nad zastanowieniem się nad samym sobą . Tak jak mówisz myślimy zabardzo nad tym co było i będzie np zamiast zacząć działać zaczynamy myśleć co by było gdyby . Super post śliczne zdjęcia , oby tak dalej 😘👌

    OdpowiedzUsuń
  12. Chwytaj dzień! Dziękuję, że to napisałaś! Tak często zapominam, że prawdziwe życie toczy się "tu i teraz", i planuję, albo rozmyślam nad tym, co było. Czas wrócić do rzeczywistości! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja tam lubię cieszyć się tym, co będzie za kilka tygodni...
    Nawet miesięcy!
    Przykładowo: WAKACJE!

    OdpowiedzUsuń
  14. wow jaka Ty śliczna :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. swietny post, jesteś sliczna!
    zapraszam do mnie
    obserwujemy? jesli tak napisz u mnie w kom. :*
    verlooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. mega mptywujesz !
    mogłabym Cię prosić o poklikanie w linki w najnowszym poscie? To bardzo dla mnie ważne. Z góry dziękuję i pozdrawiam ! ♥
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo pozytywny i motywujący post - pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Porzucenie przeszłości to najlepsze co może być - trzeba do tego wiele cierpliwości i siły. Wiara w to, że się uda na pewno to ułatwi! Motywujący post :) Jesteś prześliczna, a tło do zdjęć jest po prostu bajeczne. Chyba zgapię trochę pomysł :D
    buziaki x
    smile-for-me-beautiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Mądrze i dobrze napisany tekst,super!
    Podobało mi się część w której napisałaś że nie trzeba wyglądać jak bohaterowie Zmierzchu HAHA takie proste,a faktycznie coś w tym jest!:)

    Zapraszamy do nas:) http://alohakm14.blogspot.com/2016/01/najlepsze-w-2015.html

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo mądrze napisane! :)

    zapraszam do mnie http://dzuliv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Mądry tekst :)
    Już nie mówiąc o tym,ze dobrze napisany i przyjemnie się go czyta ;)

    Pozdrawiam: http://abi-bloguje.blogspot.com/
    Co powiesz na wspólną obserwację?

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny blog! :)

    ophexia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetnie napisane :)
    http://treamicii.blogspot.com/2016/01/2-lata-blogowy-snap.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Masz bardzo fajny typ urody :) Śliczny sweterek :)

    Mam prośbę, poklikałabyś u mnie w linki? Byłabym bardzo wdzięczna, z góry dziękuję :)
    http://modishnessblog.blogspot.com/2016/01/dresslink-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ładnie wyglądasz :)

    Kochana poklikałabyś w linki w najnowszym poście :
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/01/nowosci-czyli-zamowienia-z.html
    Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Tak jak napisałaś, zmiany sa potrzebne w naszym życiu :)
    www.onlydreams.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja ostatnio nauczyłam się cieszyć chwilą i żyć spontanicznie i jest o wiele lepiej niż wszystko planowane ;)

    Poklikasz w linki W TYM POŚCIE? Z góry dziękuję :)
    Nowy post- KLIK! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Większość ludzi żyje tym co było kiedyś myśląc, że to wróci lub, że popełnili w tamtym czasie jakiś błąd, który w przyszłości nie będzie miał znacznia.
    Pozdrawiam,
    zapraszam do mnie klik!

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja cieszę się, że nauczyłam się żyć chwilą :)

    http://mikijiu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Temat postu bardzo trafny, ostatnio mam właśnie problemy z oglądaniem się w przeszłość. Niestety, nie każdy potrafi pomyśleć 'olać to, po co mam się przejmować, najważniejsza jest teraźniejszość', eh. Aby przestać myśleć o tym co było, potrzeba naprawdę dużo czasu.

    seendixsecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Zostawienie przeszłości za sobą jest bardzo trudne, ale możliwe. Wystarczy znaleźć coś co wypełni nam tą pustkę, np. nowe hobby. Wszytsko jest do zrobienia :)
    pozdrawiam:*
    veronique. KLIK

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za każdy komentarz, to naprawdę motywuje!
*Nie przyjmuję nominacji do LBA