poniedziałek, 30 listopada 2015

Cyrk Nocy-recenzja

cyrk nocy erin morgenstern

Nie wiem, czy lubicie czytać książki. Mam pewne przypuszczenie, które niestety napełniają mnie niemałą obawą, ponieważ zapewne większość z Was uważa ten proceder za zbędny i zupełnie niepotrzebny, wykluczając go jednocześnie ze swojego życia. Zbłąkane dusze, nawróćcie się, gdyż nie wiecie ile tracicie!
Już jakiś czas temu w moje łapki wpadła nowa książka, której bardzo zawzięcie wyczekiwałam. Po pierwsze, spójrzcie tylko na tę okładkę. Jest przepiękna! No, ale chyba powinnam skupić się na treści, w której się po prostu zakochałam.
Jednym motywów tej książki jest cyrk. Czy spotkaliście się kiedyś z książką o cyrku? Ja nigdy, więc może to dlatego tak bardzo spodobał mi się ten pomysł. Przede wszystkim to, jak jest on przedstawiony. To magiczne miejsce, świat iluzji, w którym nic nie przypomina tego cyrku, jaki znacie. Czerń i biel cyrkowych namiotów mieni się tysiącem kolorów, dzięki plastycznym opisom. Bo to, jak wygląda ten bajkowy świat w dużej mierze zależy od mocy Waszej wyobraźni. Jednak jest on tylko areną, tłem dla pojedynku. Pojedynku toczonego pomiędzy uczniami dwóch potężnych czarodziejów. To nie jest książka o czarach, rzucaniu zaklęć i klątw. To finezyjna walka na umiejętności twórcze, a płótnem dla wojowników jest właśnie cyrk. Znajdziemy tu wątek romantyczny, opowieść o historii kochanków, którzy zakochują się w sobie wbrew własnemu przeznaczeniu.
Urzekające są również krótkie przerywniki, które oprowadzają po cyrku, pokazując te namioty, które są najbardziej godne uwagi. Pozwalają poczuć magię unoszącą się w powietrzu, która miesza się z zapachem pieczonych jabłek i zabierają czytelnika w jeszcze dalszą podróż, z której nie chce się wracać.
To książka o kreowaniu siebie, życiu pod presją, miłości skłonnej do poświęceń i magii. Wspomnę jeszcze tylko, że magia jest tutaj umiejętnością operowania siłami Wszechświata, której można się nauczyć, by w efekcie móc tworzyć i kreować rzeczy piękne i ujmujące. 

recenzja cyrk nocy erin morgenstern

33 komentarze:

  1. Ja też jeszcze nigdy nie spotkałam się z książką o 'cyrku'. Muszę przyznać, że okładka na prawdę jest śliczna haha! Uwielbiam książki w których są wątki o miłości, romansie itd. więc myślę, że ta przypadłaby mi do gustu! Mój Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Opis przepiękny! Muszę zasilić swoją biblioteczkę przez święta, więc mam nadzieję, że gdzieś dorwę tą książkę!:) A propos tematu cyrku, jestem na 4 sezonie American Horror Story (Freakshow, który nie jest typowym cyrkiem, no ale you got the point) i jestem tym bardzo bardzo zafascynowana!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej książce. Ma świetną okładkę :)
    Poszerzając horyzonty - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. A pamiętasz jak Ci o niej mówiłam w zeszłym roku? :3
    Już myślałam, że zapomniałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie bardzo lubię klimat cyrku, iluzji i magii, ale kto wie, może czytając książkę, zmiieniłabym zdanie :)
    Ja teraz czytam Blondynkę w dżungli Beaty Pawlikowskiej, a ostatnio przeczytałam świetny kryminał Agathy Christie - "Morderstwo w Mezopotamii" - gorąco polecam, czyta się jednym tchem :)

    Pozdrawiam
    www.itakowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam czytać książki, ale ta o cyrku mnie nie przekonuje. Wykorzystywanie zwierząt w cyrku jest dla mnie niedopuszczalne wiec raczej nie mogłabym polubić takiej lektury. Ale ciekawie piszesz, bardzo dobra recenzja :)
    colorfulpantaloons.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, nie wspomniałam o tym, ale to cyrk, w którym nie wykorzystuje się zwierząt, a iluzję i talent ludzi :)

      Usuń
  7. Ja dawniej lubiłam czytać, a teraz w sumie jak mam coś przeczytac to wolę zrobić inną rzecz i teraz to dla mnie troche strata czasu. Mimo to ksiazka wydaje sie ciekawa. W cyrku nigdy nie bylam, wiec na pewno zaciekawiloby mnie to jak tu zostal on opisany :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również uwielbiam czytać ale inną tematykę :)
    Zapraszam na bloga którego prowadzę wraz z siostrą, jeśli spodoba ci się zaobserwuj a my na pewno się odwdzięczy mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja akurat uwielbiam czytać, szczególnie książki w klimacie fantasy typu Harry Potter czy Wodospady Cienia, lubię też typowe książki dla młodzieży. Słyszałam kiedyś na pewnej grupie na facebooku o tej książce, ale nigdzie nie mogłam jej znaleźć, ani w bibliotece, ani w księgarni, ale po twoim poście muszę chyba znów zacząć jej szukać, by koniecznie ją przeczytać :)
    http://jestemolkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Opis jak najbardziej zachęcający. Uwielbiam podczas czytania móc sobie wyobrazić wszystko po swojemu, więc chętnie w wolnej chwili sięgnęłabym po taką lekturę. Czyli kolejna książka na półkę "do przeczytania"! Mam nadzieję, że niebawem będę się mogła za nie wziąć ;3
    Co do twojego pierwszego stwierdzenia - ja uwielbiam! Może nie jestem fanką tych narzuconych przez szkołę, ale coś bardziej ,,w moim stylu'' zawsze chętnie przeczytam :)

    ONLYMERY55.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubie czytać książki. Twoja recenzja sprawiła, że chętnie chwycę po tą książkę!
    Mój blog: http://dreamlookbyi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawie opisałaś tą książkę :)
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Opis wydaje się ciekawy :) moze kiedyś przeczytam :)

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. wonderful! I love and i follow your blog, please follow me too
    http://alamodenatine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzisiaj ją kupiłam i muszę się za nią od razu zabrać :D
    Mój kanał na yt
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Wydaje się ciekawa tak samo jak twój blog ;)

    Zapraszam na nowy post:

    http://wiktoria-oliwia.blogspot.com/2015/12/15-days-to-christmas.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  17. Może jestem nieliczna ale uwielbiam książki i z pewnością ją przeczytam, bo po przeczytaniu twojej recenzji zaciekawiła mnie :) Mój Blog - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  18. Chyba muszę ją zakupić ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj ja kocham ksiażki! Czytam kiedy tylko mam czas, rano przy śniadaniu przed szkołą zawsze czytam, choć te półtorej strony. Tak samo w autobusie, czy samochodzie :) Nawet najnowysz post u mnie jest o książce :)
    Pozdrawiam!
    justfashion-justpassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Po Twojej recenzji książka wydaje się ciekawa i może w przyszłości po nią sięgnę, ale obecnie nie mam czasu na żadną książkę niestety :(
    Pozdrawiam, Krystian :)

    powerlesss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Czytam książki kiedy tylko mam jak, mieszkam w Anglii i ciężko tu kupić polską książkę ale gdy tylko jestem w Polsce wybieram kilka książek i czytam je tylko kiedy moge :) Super recenzja, blog bardzo mi się podoba, lubię takie wyglądy :) pozdrawiam

    www.revevelyn.blogspot.com


    Proszę wszystkich o wsparcie mnie w konkursie który jest na terenie UK co nie oznacza że w Polsce nie możemy głosować :) To tylko jedna sekunda a dzięki wygranej miała bym szanse dalej się rozwijać i uczyć nowych rzeczy. Proszę o głos na REVEVELYN

    http://najlepszeblogi.co.uk/glosowanie/

    Głosując również WY możecie WYGRYWAĆ nagrody

    http://najlepszeblogi.co.uk/glosowanie/

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post :)
    Obserwacja za obserację?
    Zacznij
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się być naprawdę ciekawa :))
    Chętnie przeczytam w wolnej chwili!
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja uwielbiam czytać. Chociaż ostatnio nie mam czasu tak porządnie przysiąść nad książką. Najbardziej lubię czytać przygodowe fantasy :)

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. sama okładka zachęca do tego żeby wziąć i przeczytać tę książkę :) bardzo fajna recenzja i ksiażka :)
    http://introverted-journal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny post ! <3
    Obserwujemy?
    http://gold-b3rry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny post :)
    Pozdrawiam i zapraszam :)
    Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam czytać książki :)

    http://mlovelyo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Niedawno miałam przyjemność przeczytać tą książkę, jest rewelacyjna. Bardzo fajnie napisana, czyta się ją jednym tchem. Akcja nie jest zbytnio zaskakująca, ale wciąga i momentami wywołuje u mnie mieszane uczucia- trzyma w napięciu, rozczula.
    Również polecam! ;)

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za każdy komentarz, to naprawdę motywuje!
*Nie przyjmuję nominacji do LBA